Wednesday 23 May 2012

Frozen without a word

Assalamualaikum,

Tadi kitorang last exam. yeah! Suka tapi kecewa >.< kau sungguh biadap otak! kemana kau pergi waktu aku perlukan kau? Sungguh kau tidak BERPERIKEMANUSIAAN --' aku kecewa sama kau. Nyah kau dari sini =.=

Kaku gilalah tadi time tgk paper akaun, tak sangka gila susah sampai mcm tu -.- sampai aku cakap sensorang >< "Ya Allah, sungguh aku redha, aku terima segala keputusanmu tapi tolonglah cepatkanlah masa 2 jam 30 min ni habis" Amiiiin O.o

Ok, tinggal menghitung hari je kot dah nak cuti. So, kita enjoy.... Dah terfikir2 dah ni nak keluar dengan kawan2. Swear oO, tak sabar betul ni :)

Haaa, baru teringat pasal dekat dalam bas tadi, time nak balik. Time tu aku dengan Syam, Amanina and Ummi. Gilalah, bijak sungguh kepala otak aku ni +.+ memandai je aku gi tegur gula-gula dkt muka syam. Ohh, how sweet :p nanti kau shiraaa >.< gula-gula tu pasti hinggap dkt muka kau, gula-gula tu confirm mencomelkan muka kau yg tak berapa nak comel tu :D Maaaaaaak, tolooooong! tak mau gula-gula tu :"( TAK MAU TAK MAU =,= Lepas dah tegur dkt muka Syam tu, lagi bijaklah aku ni gi tegur pulak dkt muka Amanina. Betullah aku cakap, shiraaa ni memang super! semua dia nak sebat~arggghh

Tolonglah, aku tak mau gula-gula tu! Tak manis pun, bagi derita lagi adalah >< tuihhh^

Actually, before apa-apa, wa nak tanya ni :D boleh? ok, adakah ini jelawat manyak besar punya masalah? Gila lu tak besak punya masalah? konpem besak lah doh! jatuh saham wa doh. Sapa nak dkt wa nanti kalau muka wa penuh dengan itu PIMPLE >!< swearrrrrr, wa tak relaaaaa! lu suaplah bape juta lu nak suap, wa tetap tak rela itu pimple tumbuh dkt muka wa, even it`s only SEBIJI +.+ Hoii miss pimple, please do not bother me ^ I never bothered you right? So please, do respect me yow! that`s it :p


Ok, aku nak cakap ni and aku harap korang terasalah ye sebab ianya memang kenyataan k! HAHA.

Menjerit jerit macam orang gila bila bangun tidur nampak berketul ketul pimple dkt muka korang. Orang tua kata kalau nampak jelawat kat muka kawan, jgn tegur. Benda ni memang berpuaka, jadi sila jangan tegur ^^ Inilah yg bakal terjadi pada muka aku :)

So, now I nak kongsi tips mencegah jerawat daripada tumbuh kat muka korang and tips hilangkan jerawat bagi mereka yang dah terkena! Orang cakap, mencegah lebih baik daripada mengubati! 

TIPS CEGAH JERAWAT (tradisional)
* Rajin cuci muka. Muka yang kotor adalah tempat bakteria suka tinggal. Muka kena selalu cuci dengan pencuci yang sesuai dengan kulit muka.

* Tidur mesti cukup. Jangan tanya kenapa. Tapi ini salah satu langkah efektif untuk dapatkan kulit yang sihat dan berseri-seri pada keesokan hari.

* Hentikan tabiat gessel pipi. Hehe benda ni pompuan dengan pompuan ah selalu buat (kalau pipi mak dan ayah takpe jugak) Betul tak?

TIPS HILANGKAN JERAWAT
* Campurkan oat, susu tepung, gula perang dalam blender pastu blend lah tapi jangan terlalu lumat. Lepastu, sapu dekat muka macam scrub, biarkan sampai kering. Buat 3 kali seminggu.

* Ambik kulit oren segar, sedikit air. Blenderkan. Sapu pada muka korang. Tunggu sampai kering, lepastu baru cuci.

* Potong limau nipis dan gosok ke muka.

* Blend timun. Tapis dahulu. Ambil hampasnya dan sapu ke muka.

Orang dulu-dulu kata! Biar muka tak cun, asal hati baik. Yelah, kalau muka je cun, hati tak seberapa nak cun tak guna gak kan?


Sekian, terima kasih :3



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Copyright@MissShira2012